Cik Mimpi

Cik Mimpi

Wednesday, February 16, 2011

Awak.........

Saya ingat lagi ketika kite berjumpa.Mase tu saya ngan kawan saya ngah gi jogging kat taman,lepas tu awak x sengaja terlanggar saya,lalu saya terjatuh.
Awak cakap"Maaf ye cik....saya x sengaja langgar."
"Tak apa......saya dah maafkan...."
"Mari saya bantu."
"Tak mengapa....Terima kasih..."
"Cik pasti tak apa-apa...tak ada luka atau kaki terseliuh???"
"Tak ada apa-apa...terima kasih...."
"Kalau macam tu saya pergi dulu ye.Bye."
"Bye..."
Masa awak pergi tu saya asyik tersenyum je,dalam hati saya berkata"Hensem jugak mamat tadi tu kan...baik pulak tu..."dan tanpa saya sedari kawan saya dari tadi asyik perhatikan saya........
"Amboi....."
"Apa???"
"Buat2 x tau lak cik akak kita ni......"
"Yelah sebab tak tau lah tanye..."
"Camni aku cite sikit......Semacam je kau pandang mamat yang hensem,tampan,ada style,baik and banyak lagi tu....terpikat ke???hahahaha."
"Apa aku nak jatuh cinta lagi...oh..tolonglah ye...."
"Aku tau lah kau ni fobia bercinta sejak tingkatan 4 lagi,tapi why don't you forget it and start it again."
"I will try..."
Sejak dari hari tu,saya ayik fikirkan awak je,tiap-tiap hari saya berharap dapat jumpa awak lagi....tetapi saya pelik juga sebab saya x pernah rasa macam ni dengan mana2 lelaki termasuklah dengan kawan2 saya sendiri..
Hari itu,saya dalam perjalanan nak pergi ke taman dengan harapan saya dapat jumpa dengan awak lagi,tiba2 pulak kereta saya rosak.Saya pun telefon lah kawan mechanic saya tapi x dapat2,penat gak saya telefon.Lepas itu,ada sebuah kereta berhenti kat blakang kete saya.....
"Cik ada masalah ke?"
"Ye..kereta saya ni tetiba saje berhenti..."Lepas tu saya berpaling ke arah suara itu dan terkejut separuh gembira apabila mengetahui itu rupa-rupanya awk....
"Hey...awak yang hari itu saya langgar tu kan....Apa khabar?"
"Khabar baik.....ye saya orang yang awak langgar masa tu..."
"Kenapa ni,kereta awk buat masalah ke?"
"Iye,tiba2 je kereta ni buat masalah....dah lah telefon kawan2 saya tak dapat...."
"Tak pe biar saya call kawan mechanic saya....kejap ye..."
Masa itu saya gembira sangat2 rasa macam nak melompat-lompat je,menjerit-jerit je bila jumpa awak.....
"Ok..kawan saya cakap kejap lagi dia datang ambil kereta ni,lepas tu dia akn bawa ke bengkel dia....Awak nak ke mana sebenarnya ni?"
"Ok,thx..Sebenarnya saya nak pergi ke taman jalan2..."
"Kebetulan pulak saya pun nak pergi ke taman bolehlah awak tumpang kereta saya....Macam mana,ok?"
"Tak menyusahkan ke?"
"Tak adalah..."
"Ok...By the way what your name?"
"Arman Amirul(bkn nma sbenr).....you can call me Arman......What your name?"
"Amira Ardiana(bkn nma sbenr)........you can call me Amira...."
"Itu pun kwn saya.......kunci kereta awak mana??"
"Kejap...nah..awk saya tunggu dalam kereta je lah ye...?"
"ok..."


Bersambung...........

No comments:

Post a Comment